E-mail marketing jest skuteczną, ale i wymagającą formą marketingu internetowego. Każdy internauta ma swoje konto, więc można dotrzeć do dużej grupy odbiorców jednocześnie. Z drugiej strony na skrzynkę pocztową trafia mnóstwo różnych ofert, w tym również do spamu. Jak się przez nie przebić, zachęcić klienta do otwarcia wiadomości i interakcji? Bez zwątpienia jest to wyzwanie, ale z pomocą przychodzą profesjonalne narzędzia do e-mail marketingu.
Systemy mailingowe zaprojektowano w taki sposób, by maksymalnie upraszczały pracę i ułatwiały dotarcie do odbiorców. Ze względu na odmienne oczekiwania firm korzystają one z różnych programów. Poniżej zestawiliśmy te, jakich najczęściej używa się w małych firmach, których właściciele stawiają na funkcjonalność, wygodny interfejs i atrakcyjną cenę. A zatem, jakie narzędzia powinniśmy wziąć pod uwagę?
GetResponse
Nie bez powodu oprogramowanie to znalazło się na pierwszym miejscu naszego zestawienia, bo jest najczęściej wybierane przez firmy z różnych branż. Do największych jego zalet zaliczymy wielość przydatnych funkcji jak bardzo wysoki wskaźnik dostarczalności. Z tego narzędzia mogą korzystać zarówno początkujące osoby, jak i te, które mają duże doświadczenie w e-mail marketingu. Pozwala na to bardzo intuicyjny edytor treści. Wystarczy, że będziemy przeciągać interesujące nas elementy i modyfikować według swojego planu. Nie musimy mieć obaw co do tego, czy wiadomość będzie interesująca pod względem wizualnym, bo do wyboru mamy mnóstwo gotowych szablonów.
Inne atuty tego oprogramowania, które z pewnością docenimy to m.in. segmentacja bazy kontaktów na podstawie różnych kryteriów, czy automatyczna wysyłka. Twórcy przygotowali funkcje pozwalające śledzić statystyki, które pomogą podnosić wydajność w kolejnych mailach. Poza tym Get Response wyposażono w kreator stron internetowych i ma polską wersję językową. A co z ceną? Możemy korzystać z wersji darmowej, czyli GetResponse Free albo z płatnej, gdzie cena zaczyna się na poziomie 48,4 zł miesięcznie.
MailerLite
W TOP 5 obowiązkowo musi się pojawić program MailerLite. To również bardzo intuicyjne narzędzie umożliwiające automatyzację pracy i tworzenie atrakcyjnych treści, nawet jeśli dopiero zaczynamy rozwijać się w e-mail marketingu. Mamy do wyboru sporo gotowych szablonów, możliwość segmentacji bazy kontaktów i personalizację. Podobnie jak GetResponse po to oprogramowanie sięga wiele mniejszych firm. Minusem jest to, że w darmowym planie stworzymy tylko jedną stronę internetową, a weryfikacja konta jest trudna, jeśli mamy własną domenę e-mailową. Poza tym w darmowej wersji nie mamy dostępu do gotowych szablonów, co bywa sporym utrudnieniem. Cena przy płatnej wersji jest zbliżona do poprzedniego narzędzia i zaczyna się na poziomie 44 zł miesięcznie.
Jeżeli jesteś zainteresowany szczegółową recenzją tego systemu to koniecznie przeczytaj https://www.getresponse.pl/blog/freshmail-opinie-recenzja
Brevo
Innym narzędziem, jakie sprawdzi się w małej organizacji jest Brevo. Możemy spotkać się z jego wcześniejszą nazwą – Sendinblue. Za jego pośrednictwem również przygotujemy atrakcyjne wizualnie wiadomości. Jest tutaj co prawda mniej szablonów niż w innych platformach, ale wynagradza to prosty edytor. Na uwagę zasługują dodatkowe funkcje jak czat na żywo, CRM, bądź kreator stron. W wersji darmowej wyślemy do 300 maili dziennie, ale w tym przypadku każda z wiadomości będzie mieć branding producenta. Natomiast wersja płatna w zależności od potrzeb zaczyna się na pułapie 9 USD na miesiąc. Jeśli nasza baza kontaktów jest spora i chcemy mieć dostęp do zaawansowanych funkcji, koszt będzie znacznie wyższy.
Mailchimp
Kolejnym narzędziem, jakie może nas zainteresować, jest Mailchimp. Jest prosty w obsłudze i pozwala na zautomatyzowanie wysyłki wiadomości. Dostarcza danych na temat otwarć i kliknięć, umożliwia śledzenie zachowań odbiorców, więc pozwala dopasować do nich kolejne kampanie. Tak jak GetResponse i MailerLite program możemy integrować z wieloma innymi narzędziami i segmentować bazę kontaktów. Wadą jest utrudniony dostęp do wsparcia technicznego zwłaszcza w przypadku korzystania z wersji darmowej. Przy okazji ceny warto wspomnieć, że jest ona wyższa niż u konkurencji, bo w najtańszym pakiecie jest to 326 euro. Minusem jest też brak polskiej wersji językowej.
ConvertKit
Systemem mailingowym, o którym warto pomyśleć jest także ConvertKit, bo wciąż zdobywa na popularności. Posiada wszystkie niezbędne do przygotowania i wysyłki newslettera funkcje. Przygotowanie wiadomości jest proste i łatwo zmieniać ich wygląd do swoich potrzeb. Oprócz tego mamy do dyspozycji różne automatyzacje, kreowanie stron i formularzy zapisu. Pakiet Free jest dostępny dla każdego internauty, wiec łatwo sprawdzimy, czy jest to właśnie to, czego szukamy. Natomiast płatne pakiety zaczynają się na poziomie 9 USD za miesiąc. Wśród minusów wymienia się m.in. małą ilość funkcji w kreatorze stron i niewielkie możliwości integracji z platformami eCommerce. Ponadto nie ma całodobowego wsparcia technicznego, a testy A/B są ograniczone, co może rzutować na skuteczność kampanii reklamowych.
Podsumowanie
W podstawowych funkcjach systemy mailingowe są do pewnego stopnia zbliżone, mają zwiększać wygodę i wydajność kampanii realizowanych z wykorzystaniem e-mail marketingu. Różnią się jednak szczegółami i nie każdy sprawdzi się w równym stopniu we wszystkich organizacjach. Ponieważ jest ich do wyboru sporo, przed wdrożeniem narzędzia warto przyjrzeć się kilku, by wybrać takie, którego interfejs i warunki w poszczególnych pakietach będą odpowiadać indywidualnym potrzebom.
Artykuł sponsorowany